Ubat Demam Denggi Terbaik : Ketam Nipah

Sejak akhir-akhir ini,  ramai antara rakan-rakan MrJocko terkena sindrom demam berpanjangan, muntah-muntah dan akhirnya di sahkan mengidap demam denggi. Dan kita sedia maklum, demam denggi antara gejala yang memang kritikal dan antara gejala yang mempunyai masalah dalam mencari ubat berkesan dan penyembuhan.
Yang biasa MrJocko dengar dari rakan-rakan dan yang sudah mencuba, ada beberapa ubat mujarab untuk gejala demam denggi ini termasuk Sup Ketam Nipah, Jus Daun Betik dan juga minuman Isotonik 100 Plus.
Bercerita tentang Ketam Nipah, di Prachuap Khiri Khan dan di pantai sekitar Hua Hin, Thaialnd, ada banyak dijual ketam nipah ini dengan saiz yang besar dan sangat murah berbanding Kuala Lumpur. Lagipun ketam nipah di sini memang segar dan besar.
Kami pernah review Maggi Ketam Nipah di Bucida Court, Sungai Penchala

ubat_demam_denggi_terbaik

ubat_demam_denggi_terbaik
Pengalaman menikmati ketam nipah segar di Prachuap Khiri Khan ini memang terbaik. Walaupun ketam jenis ini cukup kalau direbus biasa dan dicicah dengan sos, ia masih lagi sedap kerana isinya yang manis dan segar.
Untuk anda yang mengalami sindrom demam denggi, seelokkan mencuba makan SUP KETAM NIPAH ini sebanyak mungkin untuk menambah kekuatan platelet darah untuk melawan denggi. Setakat ini MrJocko pernah lihat saudara yang terkena penyakit demam denggi ini cepat recover dari demam selepas memakan sup Ketam Nipah.
Jadi, kalau ada rakan bertanya, apa ubat terbaik untuk demam denggi, MrJocko akan syorkan minum sup ketam nipah. Kalau nak lebih selera, boleh beli menu Ketam Nipah di Maggi Ketam Nipah Bucida Court, Sungai Penchala.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s